スキップしてメイン コンテンツに移動

Rodchenkov on the request to spoil the doping test of Ukrainian Vita Semerenko: "I could not do this with an innocent athlete"



Rodchenkov on the request to spoil the doping test of Ukrainian Vita Semerenko: "I could not do this with an innocent athlete"


Tags Vita Semerenko Sochi-2014 Russian national team wives doping team of Ukraine wives Yuri Nagornykh Grigory Rodchenkov
Informant of the World Anti-Doping Agency (WADA) Grigory Rodchenkov said that former Deputy Minister of Sports of Russia Yuri Nagornykh asked to spoil the trial of Ukrainian biathlete Vita Semerenko, in order to disqualify the athlete.

Rodchenkov refused, referring to the fact that the repeated sample could show that banned drugs were added from outside, and were not contained in the body of the athlete.

"He was especially worried about Ukrainian biathletes who threw a serious challenge to the Russians in the relay race.

But I could not do this with an innocent athlete. Throughout my work, I often said that dirty samples are clean, but never the opposite, "Rodchenkov said.

At the Olympic Games in Sochi Vita Semerenko won bronze in the sprint, after the disqualification of Olga Viluhina, she must go silver. As part of the relay team, the Ukrainian became the Olympic champion. The Russian team in the relay finished second, at the moment this result is also canceled.

"All my sins are on me, except pedophilia and homosexuality." Rodchenkov rattles on Russian TV

Published by Maria SelenkovaNews source - The New York Times



ウクライナのビータセメレンコのドーピングテストを台無しにする要求でRodchenkov: "私は無実のアスリートとこれを行うことができませんでした"



インフォ世界アンチ・ドーピング機関(WADA)Rodchenkovグレゴリーは、スポーツ、ロシアのユーリNagornykhの元副大臣が選手を失格し、サンプルウクライナbiathleteビータ・セメレンコ台無しに尋ねたことを。言いました
Rodchenkovは、第二のサンプルは、禁止物質が外部から加え、アスリートのボディに含まれていないことを示すことができたという事実を引用し、拒否しました。
「彼は、特に中継レースでロシアに深刻な挑戦をしたウクライナのバイスレットを心配していた。
しかし、私は無実のアスリートとはできませんでした。私の仕事を通して、汚いサンプルはきれいだが、反対のことはしばしばと言いました」とRodchenkov氏は言います。
ソチのオリンピックでは、ビタセメレンコがスプリントでブロンズを獲得し、オルガ・ヴィルヒナの失格の後、彼女はシルバーに行かなければならない。リレーチームの一員として、ウクライナはオリンピックチャンピオンになりました。リレーでのロシアのチームは、この結果もキャンセルされる瞬間、秒を終了しました。

    コメント